Problemy z wytłaczaniem PP

  • 2022-01-09, 20:24

    Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś wypowiedź do moderacji

    Problemy z wytłaczaniem PP

    Witam, mam duży problem z wytłoczeniem listwy z PP o grubości 3 mm.

    Pierwszy problem to problemy z poślizgiem na kalibratorze - musimy stosować modyfikator poślizgowy , nawet na pokrytym narzędziu ( Croma Plus ). Mimo tego na tworzywie jednego producenta listwa się w miarę ślizga, ale skurcz jest większy. Na drugim , odwrotnie mimo pokrycia i poślizgu widoczne są zatarcia na powierzchni ale skurcz jest delikatnie mniejszy.

    Drugi problem: W trakcie produkcji nie możemy poradzić sobie ze skurczem który pojawia się na końcach listwy. Formuje wzdłużne zgłębienia. Co ciekawe listwa potrafi iść przez 500-800 mm bez wad a następnie się "rozsypuje" aby uspokoić się po kilku minutach i ponownie wyprodukuje 300-500 mm profila bez wad.

    Głowica ma tempertatutę około 180 st. C. Miejscami podciągamy do 190-200 st. C w celu wyrównania płynięcia. Wypływ bardzo równy ( mimo dużych różnic w przekrojach )

    Podnoszenie temperatury powyżej 200 st na całości głowicy zwiększa zacieranie materiału.

    Probowaliśmy tworzywa dwóch producentów ( Marplex marlex hgx-030sp extrusion - większe wciągi lepszy poślizg) oraz LyondellBAsell ( gorszy poślizg delikatnie mniejsze wciągi, występowanie wciągów w delikatnie innych miejscach)

    Proszę bardziej doświadczonych kolegów o wsparcie , podpowiedzi bo już powoli nóż na gardle bo próby lecą a produkcji brak ... Może jakieś inne tworzywo bazowe albo jakieś modyfkatory?

    Z góry dziękuję

    Gość: Maciej_G

  • 2022-08-07

    Zapytaj o reklamę | Promowanie w portalu

    Reklama Google

  • 2022-08-07

    Zapytaj o reklamę | Promowanie w portalu

    Reklama Google

Odpowiedz
Strona 1 z 1
 1