Udana akcja edukacyjna ma temat recyklingu podczas Coke Live Music Festival

2009-08-28

Zakończonej właśnie 4. edycji Coke Live Music Festival po raz pierwszy towarzyszyła szeroko zakrojona akcja ekologiczna. Miała ona na celu zachęcenie młodych ludzi uczestniczących w imprezie do zbierania zużytych opakowań i oddawania ich do recyklingu. Reakcja młodzieży przeszła najśmielsze oczekiwania organizatorów i sponsora festiwalu. W ramach akcji zebrano i przeznaczono do ponownego przetworzenia blisko 59 tys. kubeczków, czyli 77 proc. kubków dostarczonych na teren festiwalu. Rekordzista stawił się w punkcie zbiórki z ponad 520 zużytymi opakowaniami na raz.

Głównym zadaniem uczestników akcji ekologicznej było zbieranie plastikowych i papierowych kubków, które następnie należało dostarczyć do wyznaczonego miejsca zbiórki – namiotów, w których Coca-Cola oraz organizacja odzysku Rekopol prowadziły edukację ekologiczną. Za dwadzieścia zebranych kubeczków festiwalowicze otrzymywali czapeczkę, a za czterdzieści torbę. Obie nagrody wykonane były w dużej części z przetworzonych butelek PET. „Głównym zadaniem akcji zbierania kubków, organizowanej pod hasłem „nie zatrzymuj. przetwarzaj” było uświadomienie jej uczestnikom, że plastik, z którego zrobione są butelki oraz kubki, zamiast być odpadem, może być cennym surowcem.” – mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. wizerunku firmy, kontaktów zewnętrznych i komunikacji Coca-Cola Poland Services – „Naszym założeniem było zbudowanie prostego i pozytywnego skojarzenia. Każda butelka lub kubek, który dzięki selekcji odpadów umieścisz we właściwym pojemniku na śmieci, mają szansę być przetworzone i rozpocząć „nowe życie” – jako czapeczka, torba, ręcznik czy opakowanie.”

Na terenie festiwalu pojawiły się plakaty informacyjne zachęcające do wzięcia udziału w akcji oraz specjalnie oznakowane kosze umożliwiające selekcję odpadów. Plastikowe i papierowe kubki zbierano w specjalnym punkcie, w którym prowadzona była równocześnie edukacja ekologiczna, udzielano informacji na temat segregacji odpadów i przetwarzania plastiku, odbywały się konkursy o tematyce ekologicznej.

„Choć spodziewaliśmy się sukcesu akcji, to skala jej powodzenia bardzo pozytywnie nas zaskoczyła – dodaje Katarzyna Borucka – Nieodłącznym elementem krajobrazu po każdej imprezie masowej jest ziemia zasłana ednorazowymi kubkami.

W wypadku Coke Live Music Festiwalu stało się inaczej – na terenie festiwalu, na ziemi, zarówno w trakcie festiwalu jak i po nim, nie było widać praktycznie żadnych kubków ani butelek. Ponadto cała akcja została bardzo entuzjastycznie przyjęta przez młodzież biorącą udział w festiwalu. ”

Działania związane z edukacją ekologiczną podczas Coke Live Music Fesitval są spójne z tym, co firmy z systemu Coca-Cola robią w kwestii recyklingu w Polsce:
• Zmniejszanie ilości i wagi opakowań oraz materiałów opakowaniowych
• Stosowanie materiału z recyklingu do produkcji opakowań
• Promowanie recyklingu

„Naszym celem jest stworzenie obiegu zamkniętego opakowań i przetwarzania zużytych opakowań w nowe. – mówi Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska. „Co ważne, z roku na rok udaje nam się zmniejszać ilość generowanych odpadów.” – dodaje. Dzieje się tak między innymi poprzez zwiększenie efektywności produkcji i stosowanie segregacji odpadów. W ciągu ostatnich lat wśród wielu projektów ograniczających ilość generowanych odpadów znalazły się m.in. zmniejszenie wagi butelek (w 2008 r. w dwóch rodzajach butelek o pojemności 1l odpowiednio o 11% i 5% oraz butelek 2l używanych do produkcji Coca-Coli - o 8%), eliminacja tekturowych przekładek oddzielających poszczególne warstwy produktu na palecie oraz rezygnacja z papierowych tacek, na których ustawione były butelki. „Nasza firma wspiera również szereg akcji mających na celu edukację na temat recyklingu, m.in. Warszawskie Dni Recyklingu, coroczną akcję Sprzątanie Świata oraz internetową stronę Ekoedukacja.pl” – podkreśla Iwona Jacaszek.

Coca-Cola HBC Polska jest jednym z akcjonariuszy organizacji odzysku działającej na rzecz odzysku odpadów opakowaniowych – Rekopol, która koncentruje się na rozbudowie systemu selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych, obejmującego cały kraj. Rekopol jest jedyną tego typu organizacją działającą na zasadach non-profit, która jest przedstawicielem Zielonego Punktu w Polsce.

Więcej informacji na: www.cocacola.com.pl

O firmach z systemu Coca-Cola w Polsce: Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o. to spólka-córka The Coca-Cola System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca- Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 560 milionów konsumentów. Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, napój hypotoniczny Powerade Aqua Plus, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, naturalna woda źródlana Kropla Beskidu i wody mineralne Multivita, Vita, napój energetyczny Burn, herbaty mrożone Nestea oraz kawy gotowe do spożycia Illy. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają ponad 3 tysiące osób. Od 1991 r. firmy te zainwestowały w Polsce ponad 500 milionów dolarów.




Aktualności

2018-04-26 09:17:09 | Komentarze: 0

Maszyna bandująca Strapack - Akebono OB-360 od ScanPack - idealne rozwiązanie do wykorzystania w drukarniach!

Przeglądając ofertę firmy ScanPack, jednego z czołowych dostawców wysokiej jakości maszyn pakujących, narzędzi oraz materiałów i systemów opakowaniowych, na uwagę zasługuje maszyna wszechstronnego zastosowania - Akebono OB-360. Jest to idealna propozycja i rozwiązanie dla drukarni, umożliwiające bandowanie delikatnych opakowań, ulotek, czy wizytówek taśmą foliową lub papierową z warstwą zgrzewalną PE.

Nowa linia tacek do sushi

Marnotrawstwo w firmie? Jest na to sposób

Targi SyMas i Maintenance – trwa rejestracja odwiedzających

Szklane preludium dla Stonehenge

Ahold w Holandii wymienia czynnik chłodniczy

Targi SyMas i Maintenance już wkrótce w Krakowie.

General Electric Industrial Solutions Polska: Bezpieczeństwo, innowacyjność, produktywność

Ruszyła rejestracja odwiedzających na Targi SyMas i Maintenance

Sukces materiałów Ikonos na Festiwalu Druku 2014